Trichyportal.com

Exclusive Forum on Trichy. Contact Info : trichyportal@gmail.com
It is currently Thu Aug 25, 2016 2:52 am


All times are UTC + 5:30 hours




Post new topic Reply to topic  [ 2448 posts ]  Go to page Previous  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89 ... 245  Next
Author Message
PostPosted: Mon Apr 07, 2014 7:33 pm 
Offline

Joined: Thu Jan 22, 2009 8:43 pm
Posts: 9349
Trichy : Facts about India's fastest growing International Airport from economictimes.indiatimes.com

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Report this post
Top
 Profile  
Reply with quote  
Tags
Trichy Airport news, Updates on Trichy airport, Infrastructure development at Trichy Airport
PostPosted: Sun Apr 06, 2014 6:25 pm 
Offline

Joined: Thu Jan 22, 2009 8:43 pm
Posts: 9349
இந்திய சர்வதேச விமான நிலையங்களில் சிறப்பான வளர்ச்சியில் திருச்சி விமான நிலையம்

Image

இந்தியாவின் முன்னணி 15 சர்வதேச விமான நிலையங்களில் திருச்சி விமான நிலையம் கடந்த சில ஆண்டுகளாக சிறப்பான வளர்ச்சி கண்டு வருகிறது.

பயணிகள் எண்ணிக்கை

திருச்சி விமான நிலையத்திற்கு வருகை தந்த சர்வதேச விமான பயணிகள் எண்ணிக்கை 2012–13–ஆம் நிதி ஆண்டில் 382 சதவீதம் அதிகரித்து 7.73 லட்சமாக உயர்ந்துள்ளது. இது, கடந்த 2006–07–ஆம் நிதி ஆண்டில் 1.61 லட்சமாக இருந்தது. இதனையடுத்து கோவா, லக்னோ, அமிர்தசரஸ் ஆகிய பெரிய விமான நிலையங்களை பின்னுக்கு தள்ளி மூன்று இடங்கள் முன்னேறியுள்ளது.

இதே ஆண்டுகளில் திருச்சி விமான நிலையம் கையாண்ட சரக்குகள் அளவு அடிப்படையில் 44 சதவீதம் அதிகரித்து 2,899 டன்னாக உயர்ந்துள்ளது. சரக்குகள் கையாண்டதிலும் கோவா, அமிர்தசரஸ் ஆகிய விமான நிலையங்களை விஞ்சியுள்ளது.

தற்போது நம் நாட்டின் சர்வதேச விமான நிலைய தர வரிசையில் திருச்சி 11–வது இடத்தில் உள்ளது. மேலும், நடப்பு ஆண்டில் அகமதாபாத் விமான நிலையத்தை விஞ்சி 10–வது பெரிய விமான நிலையமாக உருவெடுக்கும் என எதிர்பார்க்கப்படுகிறது.

சிறிய நகரங்களின் வளர்ச்சி

கடந்த சில ஆண்டுகளாக பெரிய நகரங்களை காட்டிலும் சிறிய நகரங்களின் வளர்ச்சி அபாரமாக உள்ளது. மேலும், நாட்டின் ஒட்டுமொத்த பொருளாதார வளர்ச்சியை காட்டிலும் தென் மாநிலங்களின் வளர்ச்சி விகிதம் அதிகமாக உள்ளது. குறிப்பாக, தமிழ்நாட்டின் வளர்ச்சி வலுவாக உள்ளது. தென் இந்தியாவில் தான் அதிக அளவில் சர்வதேச விமான நிலையங்கள் உள்ளன. மேலும், கையாளும் சர்வதேச மற்றும் உள்நாட்டு பயணிகளின் எண்ணிக்கையில் அதிக பங்களிப்பை கொண்டுள்ளன.

சிறப்பான வளர்ச்சி கண்டு வரும் போதிலும் குறைந்த உள்கட்டமைப்பு வசதிகளையே திருச்சி விமான நிலையம் கொண்டுள்ளது. உதாரணமாக மும்பை விமான நிலையத்தின் பயணிகள் முனையம் 44 லட்சம் சதுர அடியில் அமைக்கப்பட்டுள்ளது. அததேசமயம், திருச்சி விமான நிலையத்தின் புதிய பயணிகள் முனையம் 1.26 லட்சம் சதுர அடி பரப்பளவையே கொண்டுள்ளது. மேலும், இங்கு விமான ஓடுதளத்தின் அளவும் (8,136 அடி) குறைவாகவே உள்ளது. டெல்லி விமான நிலையம் 13,534 அடி ஓடுதளத்தை கொண்டுள்ளது.

கோலாலம்பூர்

திருச்சியில் இருந்து நாள் ஒன்றுக்கு 600 பேர் கோலாலம்பூருக்கும், 400 பேர் சிங்கப்பூருக்கும் செல்கின்றனர். மேலும் நாள் ஒன்றுக்கு சராசரியாக 3,000 சர்வதேச பயணிகள் வருகின்றனர்.

திருச்சியை சுற்றியுள்ள தஞ்சாவூர், திருவாரூர், ஈரோடு, சேலம், உள்ளிட்ட 15 நகரங்களில் சர்வதேச விமான நிலையம் இல்லாதது திருச்சி விமான நிலையத்திற்கு சாதகமான அம்சமாகும். தற்போது திருச்சி விமான நிலையம் சர்வதேச விமான போக்குவரத்து சேவை நிறுவனங்களை தன் பக்கம் திருப்பியுள்ளது.

http://www.dailythanthi.com/2014-04-06- ... hy-Airport


Report this post
Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Sun Apr 06, 2014 11:25 am 
Offline

Joined: Mon Mar 08, 2010 4:55 pm
Posts: 4414
tp_admin wrote:
Trichy becomes India's fastest growing international airport

Image

MUMBAI: Tucked away in a corner of Tamil Nadu, standing on a fraction of the area of Mumbai and Delhi's airports and overlooked by many international carriers, Trichy has in the past few years, become the fastest growing international airport in the country.

International passenger traffic in this southern town grew 382% to 773,423 between 2006-07 and 2012-13, jumping three notches more than bigger airports such as Goa, Lucknow and Amritsar, according to government statistics. This year, it is expected to overtake even Ahmedabad to become the tenth biggest international airport in India.

"We are expecting that either this financial year, or calendar year, the airport will hit the annual figure of 1 million passengers, and 10,000 aircraft movement," said H Ubaidullah, an independent analyst based in Tamil Nadu, who has done extensive research on Indian airports.

In the same period, Trichy cargo tonnage also registered the highest levels of growth, increasing 44% to 2,899 tonnes, jumping two positions up to overtake Goa and Amritsar. Over the past few years, India's smaller towns have often scripted faster growth stories than tier-1 cities.

In fact, the country's south Indian region has been exemplary, often growing at rates higher than the overall economy. Tamil Nadu has traditionally shown strong growth, although its economy slowed down to just above 4% last fiscal year, making it the only state to grow slower than the national economy, which is at its worst pace in 11 years.

Nevertheless, the southern region continues to account for the highest number of international airports in the country and controls the biggest chunk of its local and overseas air passengers.Trichy has grown despite its limited infrastructure. The airport's new passenger terminal built at a cost of Rs 80 crore spreads across 126,00 square feet. In comparison, the new terminal at Mumbai's airport which is said to be dealing with a space problem, spans 4.4 million square fee ..

Trichy also has the shortest runway among the top 15 airports in the country spreading 8,136 feet. Delhi has a 13,535 feet runway while Amritsar has a runway length of 12,001 feet. Trichy's phenomenal growth can be attributed to airlines such as AirAsia, which in 2008 discovered it as an alternative to Chennai to take on local rival Malaysian Airlines.

"Just like Kerala is for the Gulf, there's a huge Tamil settlement in the South Asian region and AirAsia, and airlines after it, saw that potential," said an analyst who tracks the airline industry.

About 600 passengers from Trichy travel to Kuala Lumpur and around 400 to Singapore every day, industry statistics show. Air India Express and Sri Lankan Airlines had operated at the airport, but got connected to Dubai and Colombo.

In December 2008, AirAsia started a daily flight to Kuala Lumpur at fares as low as Rs 12,000, about half its usual fares. The airline quickly scaled it up to three daily flights in the subsequent years even as it spread to other destinations such Madurai, Coimbatore and Kochi.

AirAsia still deploys the highest capacity in this city. Post AirAsia, Air India started connecting Trichy to Kuala Lumpur and Singapore while other foreign carriers such as Tiger Airways, and more recently, Malindo Air — a joint venture between National Aerospace and Defence Industries of Malaysia and Lion Air of Indonesia -- followed. Today, 5 airlines, which don't include a single private Indian carrier, operate 77 weekly flights out of Trichy.

"Trichy handles about 3,000 international passengers a day, of which about 30% are handled by AirAsia; Sri Lankan does about 25%; Tiger Airways 20%; Air India 15% and Malindo the rest," said Ubaidullah.

AirAsia enjoys over 80% seat occupancy in all its Trichy flights, said the analyst who didn't wish to be named. Trichy's geographical location in the state works in its favour: the town gets international traffic from more than 15 towns in Tamil Nadu like Thanjavur, Nagapattnam, Thiruvarur, Erode and Salem which don't have international airports.

The international airports of Chennai, Bangalore, Kochi, Kozhikode and Trivandrum are between 325 kilometers to 375 kilometers, while Coimbatore is about 215 kilometers.

However, while ASEAN carriers are currently allowed to fly to Trichy, current bilateral agreements with Gulf carriers don't include seat allocations to this city.

Also, the airport at Trichy doesn't have runways wide enough for double-aisle aircraft to operate, a reason which could prevent carriers such as Emirates to fly into the region.

Source: http://economictimes.indiatimes.com/


In this list no other airports like pune, nagpur, vizag, chandigarh, guwahati, amristar, varanasi, mangalore, jaipur are there, but our trichy is racing into top 10 places in India.

where are those notorious DMK + congress idiots who cancelled our all Air India flights from trichy to places like mumbai, abu dhabi, sharajah, RAS, Kuwait......


Report this post
Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Sat Apr 05, 2014 8:52 am 
Offline

Joined: Thu Jan 22, 2009 8:43 pm
Posts: 9349
Trichy becomes India's fastest growing international airport

Image

MUMBAI: Tucked away in a corner of Tamil Nadu, standing on a fraction of the area of Mumbai and Delhi's airports and overlooked by many international carriers, Trichy has in the past few years, become the fastest growing international airport in the country.

International passenger traffic in this southern town grew 382% to 773,423 between 2006-07 and 2012-13, jumping three notches more than bigger airports such as Goa, Lucknow and Amritsar, according to government statistics. This year, it is expected to overtake even Ahmedabad to become the tenth biggest international airport in India.

"We are expecting that either this financial year, or calendar year, the airport will hit the annual figure of 1 million passengers, and 10,000 aircraft movement," said H Ubaidullah, an independent analyst based in Tamil Nadu, who has done extensive research on Indian airports.

In the same period, Trichy cargo tonnage also registered the highest levels of growth, increasing 44% to 2,899 tonnes, jumping two positions up to overtake Goa and Amritsar. Over the past few years, India's smaller towns have often scripted faster growth stories than tier-1 cities.

In fact, the country's south Indian region has been exemplary, often growing at rates higher than the overall economy. Tamil Nadu has traditionally shown strong growth, although its economy slowed down to just above 4% last fiscal year, making it the only state to grow slower than the national economy, which is at its worst pace in 11 years.

Nevertheless, the southern region continues to account for the highest number of international airports in the country and controls the biggest chunk of its local and overseas air passengers.Trichy has grown despite its limited infrastructure. The airport's new passenger terminal built at a cost of Rs 80 crore spreads across 126,00 square feet. In comparison, the new terminal at Mumbai's airport which is said to be dealing with a space problem, spans 4.4 million square fee ..

Trichy also has the shortest runway among the top 15 airports in the country spreading 8,136 feet. Delhi has a 13,535 feet runway while Amritsar has a runway length of 12,001 feet. Trichy's phenomenal growth can be attributed to airlines such as AirAsia, which in 2008 discovered it as an alternative to Chennai to take on local rival Malaysian Airlines.

"Just like Kerala is for the Gulf, there's a huge Tamil settlement in the South Asian region and AirAsia, and airlines after it, saw that potential," said an analyst who tracks the airline industry.

About 600 passengers from Trichy travel to Kuala Lumpur and around 400 to Singapore every day, industry statistics show. Air India Express and Sri Lankan Airlines had operated at the airport, but got connected to Dubai and Colombo.

In December 2008, AirAsia started a daily flight to Kuala Lumpur at fares as low as Rs 12,000, about half its usual fares. The airline quickly scaled it up to three daily flights in the subsequent years even as it spread to other destinations such Madurai, Coimbatore and Kochi.

AirAsia still deploys the highest capacity in this city. Post AirAsia, Air India started connecting Trichy to Kuala Lumpur and Singapore while other foreign carriers such as Tiger Airways, and more recently, Malindo Air — a joint venture between National Aerospace and Defence Industries of Malaysia and Lion Air of Indonesia -- followed. Today, 5 airlines, which don't include a single private Indian carrier, operate 77 weekly flights out of Trichy.

"Trichy handles about 3,000 international passengers a day, of which about 30% are handled by AirAsia; Sri Lankan does about 25%; Tiger Airways 20%; Air India 15% and Malindo the rest," said Ubaidullah.

AirAsia enjoys over 80% seat occupancy in all its Trichy flights, said the analyst who didn't wish to be named. Trichy's geographical location in the state works in its favour: the town gets international traffic from more than 15 towns in Tamil Nadu like Thanjavur, Nagapattnam, Thiruvarur, Erode and Salem which don't have international airports.

The international airports of Chennai, Bangalore, Kochi, Kozhikode and Trivandrum are between 325 kilometers to 375 kilometers, while Coimbatore is about 215 kilometers.

However, while ASEAN carriers are currently allowed to fly to Trichy, current bilateral agreements with Gulf carriers don't include seat allocations to this city.

Also, the airport at Trichy doesn't have runways wide enough for double-aisle aircraft to operate, a reason which could prevent carriers such as Emirates to fly into the region.

Source: http://economictimes.indiatimes.com/


Report this post
Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Thu Apr 03, 2014 6:36 pm 
Offline

Joined: Thu Jan 22, 2009 8:43 pm
Posts: 9349
திருச்சியில் கோடை கால விமான சேவை: புதிய அட்டவணை வெளியீடு

திருச்சி: திருச்சியில் இருந்து வாரத்தில், 90 விமானங்களை இயக்கும் வகையில், கோடை கால புதிய அட்டவணை வெளியிடப்பட்டுள்ளது. திருச்சி விமானநிலைய இயக்குனர் ஜெபராஜ் வெளியிட்டுள்ள கோடை கால புதிய அட்டவணை விபரம்: திருச்சியில் இருந்து, சென்னை, கொழும்பு, துபாய், சிங்கப்பூர், சார்ஜா, கோலாலம்பூர் உள்ளிட்ட பகுதிகளுக்கு, ஏர் இந்தியா எக்ஸ்பிரஸ், ஸ்ரீலங்கன், ஏர் ஏஸியா, டைகர் ஏர்வேஸ், மலிண்டோ, ஜெட் ஏர்வேஸ் ஆகிய விமானங்கள் இயக்கப்பட்டு வருகிறது.

இதுதவிர, ஏற்கனவே இயக்கப்பட்ட மிகின்லங்கா, ஸ்பைஸ் ஜெட் விமான சேவை ரத்து செய்யப்பட்டுள்ளது. புதிய கோடை கால அட்டவணையில் இந்த இரு நிறுவனங்களும் பங்கேற்கவில்லை. அதேபோல் சென்னையில் இருந்து காலை, 7.20 மணிக்கு திருச்சி வந்து, 7.50 மணிக்கு சென்னை புறப்பட்டுச் சென்ற ஜெட் ஏர்வேஸ் விமான சேவை ரத்து செய்யப்பட்டுள்ளது.
இந்த விமானத்தின் மதியம், இரவு சேவை தொடர்ந்து இயக்கப்படுகிறது. சிங்கப்பூரில் இருந்து தினமும் இரவு, திருச்சி வந்து சென்ற டைகர் ஏர்வேஸ் விமான சேவை ரத்து செய்யப்படுகிறது. இந்த நிறுவனத்தில் பகல் நேர சேவை தொடர்ந்து இயக்கப்படுகிறது.

தினமும் நள்ளிரவு, 12.02 மணிக்கு திருச்சி வந்து, பின்னர் அதிகாலை, 1.20 மணிக்கு துபாய் புறப்பட்டுச் செல்லும், ஏர்
இந்தியா எக்ஸ்பிரஸ் விமான சேவை பகல் நேர சேவையாக மாற்றப்பட்டுள்ளது. இந்த விமானம் தினமும் மதியம், 1.40 மணிக்கு திருச்சி வந்து, 2.45 மணிக்கு துபாய் புறப்பட்டுச் செல்லும்.
இதுதவிர வரும் மே, 2ம் தேதி முதல், ஜூலை, 21ம் தேதி வரை, துபாய் செல்லும் இந்த விமானம், சார்ஜா-திருச்சி-சார்ஜா இடையேயும், ஜூலை, 22ம் தேதி முதல் வழக்கம் போல் துபாய்-திருச்சி-துபாய் இடையே இயக்கப்படும் என அறிவிக்கப்பட்டுள்ளது.

அதேபோல் வரும் ஏப்ரல், 30ம் தேதி முதல், வாரத்தில் புதன், சனி கிழமைகளில் மலிண்டோ விமானம் கோலாலம்பூரில் இருந்து இரவு, 11.05 மணிக்கு திருச்சி வந்து, இரவு, 11.55 மணிக்கு கோலாம்பூர் புறப்பட்டுச் செல்லும் புதிய சேவை அறிமுகம் செய்யப்படுகிறது.

இந்த வகையில் வாரத்தில், 90 விமான சேவை, திருச்சி விமானநிலையத்தில் இருந்து கோடை காலத்தில் இயக்கப்படுகிறது. புதிய அட்டவணை கடந்த மார்ச், 30ம் தேதி முதல் வரும் அக்டோபர், 25ம் தேதி வரை, அமலில் இருக்கும். மற்றபடி சிங்கப்பூர், கோலாலம்பூர், கொழும்பு, சென்னை வழித்தடத்திலான விமான சேவை நேரத்தில் மாற்றமில்லை. இவ்வாறு அந்த அட்டவணையில் தெரிவிக்கப்பட்டுள்ளது.


http://www.dinamalar.com/district_detail.asp?id=947392


Report this post
Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Wed Apr 02, 2014 6:53 am 
Offline

Joined: Thu Jan 22, 2009 8:43 pm
Posts: 9349
Tiruchi air cargo terminal records 63 p.c. growth

Image

The air cargo terminal at the Tiruchi Airport has handled a record 4,773 tonnes of cargo in 2013-14, registering 63 per cent growth over the previous year.

While export cargo accounted for 4,715 tonnes, imports stood at a modest 58 tonnes. In 2012-13, the terminal had handled 2,920 tonnes.

The cargo terminal, commissioned in December 2011, is now ranked first among the non-metro airports managed by the Airports Authority of India, K. Jebaraj, Officiating Airport Director, said in a release.

Easy handling

He attributed the increase in cargo handling to the faster Customs clearance and unrestricted cargo acceptance without any time or holiday restrictions.

Assorted vegetables, flowers, fruits, fish, curd, garments, fabrics, leather, medicine and human hair constituted the bulk of export consignments.

Airline stores, household goods, and printed and electronic items were among the import cargo at the airport.

Singapore, Kuwait, Kuala Lumpur, Colombo, Doha, Male, Hong Kong, Sydney, and Melbourne were the major destinations for the cargo exported through the airport. The airport was getting Customs cleared export cargo through bonded trucking service from gateway airports such as Chennai and Bangalore.

The cargo terminal caters to freight traffic from Tiruchi, Thanjavur, Karur, Namakkal, Ariyalur, Perambalur, Madurai, Karaikal, Nagapattinam, Theni, Pudukottai, Tiruvarur. and Sivaganga districts.

http://www.thehindu.com/todays-paper/tp ... 860970.ece


Report this post
Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Wed Apr 02, 2014 6:50 am 
Offline

Joined: Thu Jan 22, 2009 8:43 pm
Posts: 9349
Sharp rise in gold seizure in Tiruchi Customs zone

There has been a sharp increase in the seizure of gold in the Tiruchi Customs Preventive zone, comprising the Tiruchi Customs Commissionerate and Tuticorin Custom House during 2013-14.

The zone has registered a record seizure of 83.18 kg of gold estimated at Rs. 25.92 crore during the year. Twenty-five arrests were made during the year as part of the anti-smuggling drive. During 2012-13, about 2.9 kg of gold, estimated at Rs. 1.06 crore, was seized, K. Anantha Padmanabhan, Chief Commissioner, Customs, Tiruchi, said in a press release.

The zone has achieved a revenue of Rs. 2,453.76 crore surpassing the target of Rs. 2,235 crore for 2013-14. This includes a revenue of Rs. 1,788.94 crore from the Tuticorin Custom House and Rs. 664.82 crore from Tiruchi Customs Commissionerate. Sterlite Industries, Chemplast Sanmar, and Coastal Energy Pvt. Ltd., were the major contributors to the revenue in the zone.

A container scanner will be commissioned soon at the Tuticorin Custom House as part of the infrastructure development and capacity building measures, the release added.

http://www.thehindu.com/todays-paper/tp ... 860979.ece


Report this post
Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Tue Apr 01, 2014 6:27 pm 
Offline

Joined: Thu Jan 22, 2009 8:43 pm
Posts: 9349
Image

As of now, more than 100 tonnes of vegetables are being exported from Tiruchi airport to Sri Lanka every month.

Full news @ http://www.thehindu.com/news/cities/Mad ... 858047.ece


Report this post
Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Fri Mar 28, 2014 8:51 pm 
Offline

Joined: Mon Mar 08, 2010 4:55 pm
Posts: 4414
recent tender from trichy international airport

Permission for Maintenance / Beautification / Landscaping of Lawn, Garden, Islands and Roundabouts in front of NEW INTEGRATED TERMINAL BUILDING AT TIRUCHIRAPPALLI INTERNATIONAL AIRPORT.


http://www.aai.aero/tenders/eoi100314.pdf


Report this post
Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Fri Mar 28, 2014 1:59 pm 
Offline

Joined: Mon May 16, 2011 10:20 pm
Posts: 219
nprasanna wrote:
trichy international airport in the top 20 list of busiest airports in India. Inching closer towards Coimbatore airport, within a year or two we can throw out coimbatore from top 20 list.

Line No: Airport Jan-14 Jan-13 % change Apr-Jan 2014 Apr-Jan 2013 % Change
1 DELHI 3021343 3022350 0 30444249 28138945 8.2
2 MUMBAI 2844076 2789865 1.9 26834595 25029352 7.2
3 CHENNAI 1124506 1131664 -0.6 10853807 10676315 1.7
4 BANGALORE 1098682 1048563 4.8 10824860 9989613 8.4
5 KOLKATA 950147 931710 2 8594213 8461483 1.6
6 HYDERABAD 725079 725006 0 7245029 6910135 4.8
7 COCHIN(CIAL) 494936 457478 8.2 4540490 4095571 10.9
8 GOA 437820 424384 3.2 3053758 2772348 10.2
9 AHMEDABAD 413254 413507 -0.1 3803703 3430153 10.9
10 PUNE 298707 291305 2.5 3033743 2724133 11.4
11 TRIVANDRUM 269867 260644 3.5 2466010 2392621 3.1
12 CALICUT 216687 209787 3.3 2072890 1869034 10.9
13 GUWAHATI 191678 187660 2.1 1874057 1748932 7.2
14 LUCKNOW 179917 170078 5.8 1913945 1663627 15
15 JAIPUR 174299 167633 4 1635328 1479928 10.5
16 SRINAGAR 116980 106039 10.3 1689511 1600990 5.5
17 MANGALORE 113878 102849 10.7 1084189 858898 26.2
18 BHUBANESWAR 111987 126659 -11.6 1123915 1156201 -2.8
19 COIMBATORE 104666 122693 -14.7 1058587 1098941 -3.7
20 TRICHY 102920 83982 22.6 832056 725660 14.7

cross posted from SSC


The Percentage of Change is Highly positive for Trichy when Compared to Bhubaneswar / Coimbatore. In fact Trichy has the highest increase in percentage out of all cities. Great Going !

_________________
Thanks & Regards,
Trichy Citizen.

Trichy - Paradise In Tamil Nadu



Report this post
Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2448 posts ]  Go to page Previous  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89 ... 245  Next

All times are UTC + 5:30 hours


Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 0 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Forum