Trichyportal.com

Exclusive Forum on Trichy. Contact Info : trichyportal@gmail.com
It is currently Mon Jun 27, 2016 9:25 am


All times are UTC + 5:30 hours




Post new topic Reply to topic  [ 2370 posts ]  Go to page Previous  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89 ... 237  Next
Author Message
PostPosted: Thu Dec 05, 2013 10:06 pm 
Offline

Joined: Mon Aug 30, 2010 10:10 pm
Posts: 463
nprasanna wrote:
Francis sir took some snaps on the back side of our tiruchirapalli international airport, exactly at where the runway ends, have a look at this snaps.

Image


People gathers here to watch landing and take off. From left to right across this road only the runway is going to come until the canal. The place behind the campus on the left, is the military land which is going to be handed over to aai shortly i heared.

thank u prasanna


Report this post
Top
 Profile  
Reply with quote  
Tags
Trichy Airport news, Updates on Trichy airport, Infrastructure development at Trichy Airport
PostPosted: Thu Dec 05, 2013 9:41 pm 
Offline

Joined: Mon Aug 30, 2010 10:10 pm
Posts: 463
[quote="Niranjan"][b]திருச்சியில் ஏற்றுமதியாளர்கள் "புலம்பல்' ஏர் இந்தியா எக்ஸ்பிரஸ் கார்கோ கட்டணம்[/b]

[quote]திருச்சி: ""ஏர் இந்தியா எக்ஸ்பிரஸ் விமானங்களில் கார்கோ அறிமுகம் செய்து பயனில்லை,'' என ஏற்றுமதியாளர்கள் புலம்புகின்றனர்.
திருச்சி விமானநிலையத்தில் கார்கோ சர்வீஸ் செயல்பட்டு வருகிறது. மாதந்தோறும் சராசரியாக, 350 டன் வரை சரக்கு ஏற்றுமதி செய்யப்படுகிறது. கார்கோ சர்வீஸ் பயணிகள் விமானம் மூலமே மேற்கொள்ளப்பட்டு வருகிறது.

அனைத்து வகையான பழங்கள், காய்கறி, பூ ஆகியவை அதிகளவில் திருச்சி விமானநிலையத்தில் இருந்து ஏற்றுமதியாகிறது. 60 முதல் 70 ஏற்றுமதியாளர்கள் உள்ள போதும், தினமும் 10 பேர் மட்டுமே வாடிக்கையாக ஏற்றுமதி செய்து வருகின்றனர்.
திருச்சியில் இருந்து சிங்கப்பூர், மலேசியா போன்ற நாடுகளுக்கு ஏர் ஏஸியா, டைகர் ஏர் லைன்ஸ் விமானங்கள் மூலமும், துபாய்க்கு ஸ்ரீலங்கன் விமானம் மூலம் இலங்கை வழியாக ஏற்றுமதி செய்யப்பட்டு வருகிறது.

ஏர் இந்தியா எக்ஸ்பிரஸ் விமானம் மட்டும் கார்கோ சர்வீஸில் ஈடுபடாமல் இருந்தது. நீண்ட இழுபறிக்கு பிறகு கடந்த, 27ம் தேதி முதல் கார்கோ ஏற்றுமதிக்கு இந்த விமான நிறுவனம் அனுமதி வழங்கியுள்ளது.

ஆனால், ""இதர விமான ஏற்றுமதி கட்டணத்தை விட ஏர் இந்தியா எக்ஸ்பிரஸ் விமானத்தில் அதிக கட்டணம் நிர்ணயம் செய்யப்பட்டுள்ளதால், ஏமாற்றம் ஏற்பட்டுள்ளது.[color=#008000] ஏர் ஏஸியா, டைகர், ஸ்ரீலங்கன் விமானங்களில், ஒரு கிலோவுக்கு, 40 ரூபாய் முதல், 42 ரூபாய் வரை கட்டணம் வசூலிக்கப்படுகிறது.[/color][color=#FF0000]""ஏர் இந்தியா எக்ஸ்பிரஸ் விமானத்தில் ஒரு கிலோவுக்கு, 60 ரூபாய் என நிர்ணயம் செய்யப்பட்டுள்ளது[/color]. இந்த கட்டணத்தை செலுத்தி ஏற்றுமதி செய்தால் லாபம் கிடைக்காது,'' என, ஏற்றுமதியாளர்கள் புலம்புகின்றனர்.

""இந்த விமானங்கள் தினமும் சிங்கப்பூர், துபாய்க்கு அதிகாலை 1.30 மணிக்கும், 3.20 மணிக்கும் இயக்கப்படுகிறது. இந்த நேரத்தில் காய்கறி, பழம், பூ போன்றவற்றை ஏற்றுமதி செய்தால், அந்த நாடுகளை சேர்ந்த வியாபாரிகளுக்கு குறிப்பிட்ட நேரத்தில் கொண்டு செல்ல முடியாத நிலை ஏற்பட்டுவிடும்.
""உதாரணமாக சிங்கப்பூரில் காலை, 5 மணிக்குள் காய்கறி வர்த்தகம் முடிந்துவிடும். ஏர் ஏஸியா, டைகர் விமானங்களில் கொண்டு சென்றால், சந்தை நேரத்திற்குள் வியாபாரிகளை சென்றடைந்து விடுகிறது.

ஏர் இந்தியா எக்ஸ்பிரஸ் விமானம், சந்தை நேரத்திற்கு தொடர்பு இல்லாமல் செல்வதால் பலனளிக்காது,'' என, வியாபாரி ஒருவர் கூறினார்.
காலை, 5 மணிக்கு மேல் சிங்கப்பூர், மலேசியா, துபாய் விமானநிலையங்கள் பரப்பாக இயங்க துவங்கிவிடும். இதனால் அங்கு கார்கோ கிளியரன்ஸ் பெறுவது சிரமமாகிவிடும். [color=#FF0000]ஏர் இந்தியா எக்ஸ்பிரஸ் விமானத்தில் கார்கோ துவங்கி, 5 நாட்களுக்கு மேல் ஆகியும் ஒருவர் கூட ஏற்றுமதி செய்யவில்லை[/color] என்பது குறிப்பிடத்தக்கது.அதனால்,[color=#FF0000] ஏர் இந்தியா எக்ஸ்பிரஸ் விமான நிறுவனர் கார்கோ கட்டணத்தை குறைத்தால் மட்டுமே ஏற்றுமதியாளர்கள் ஏற்றுமதி செய்ய முன்வருவார்கள் [/color]என்ற நிலை உருவாகியுள்ளது.[/quote][/quote]

Few years back i had to go to dubai from trichy by AIX. when i went to book the ticket, the ticket fare was on par with high cost carriers. when i asked the agent, he replied me that it was because of demand. I think AIX is trying to exploit the exporters.


Report this post
Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Thu Dec 05, 2013 8:36 pm 
Offline

Joined: Mon Mar 08, 2010 4:55 pm
Posts: 4330
Francis sir took some snaps on the back side of our tiruchirapalli international airport, exactly at where the runway ends, have a look at this snaps.

Image

Image

Image


Report this post
Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Thu Dec 05, 2013 11:13 am 
Offline

Joined: Tue Sep 01, 2009 2:50 pm
Posts: 552
திருச்சியில் ஏற்றுமதியாளர்கள் "புலம்பல்' ஏர் இந்தியா எக்ஸ்பிரஸ் கார்கோ கட்டணம்

Quote:
திருச்சி: ""ஏர் இந்தியா எக்ஸ்பிரஸ் விமானங்களில் கார்கோ அறிமுகம் செய்து பயனில்லை,'' என ஏற்றுமதியாளர்கள் புலம்புகின்றனர்.
திருச்சி விமானநிலையத்தில் கார்கோ சர்வீஸ் செயல்பட்டு வருகிறது. மாதந்தோறும் சராசரியாக, 350 டன் வரை சரக்கு ஏற்றுமதி செய்யப்படுகிறது. கார்கோ சர்வீஸ் பயணிகள் விமானம் மூலமே மேற்கொள்ளப்பட்டு வருகிறது.

அனைத்து வகையான பழங்கள், காய்கறி, பூ ஆகியவை அதிகளவில் திருச்சி விமானநிலையத்தில் இருந்து ஏற்றுமதியாகிறது. 60 முதல் 70 ஏற்றுமதியாளர்கள் உள்ள போதும், தினமும் 10 பேர் மட்டுமே வாடிக்கையாக ஏற்றுமதி செய்து வருகின்றனர்.
திருச்சியில் இருந்து சிங்கப்பூர், மலேசியா போன்ற நாடுகளுக்கு ஏர் ஏஸியா, டைகர் ஏர் லைன்ஸ் விமானங்கள் மூலமும், துபாய்க்கு ஸ்ரீலங்கன் விமானம் மூலம் இலங்கை வழியாக ஏற்றுமதி செய்யப்பட்டு வருகிறது.

ஏர் இந்தியா எக்ஸ்பிரஸ் விமானம் மட்டும் கார்கோ சர்வீஸில் ஈடுபடாமல் இருந்தது. நீண்ட இழுபறிக்கு பிறகு கடந்த, 27ம் தேதி முதல் கார்கோ ஏற்றுமதிக்கு இந்த விமான நிறுவனம் அனுமதி வழங்கியுள்ளது.

ஆனால், ""இதர விமான ஏற்றுமதி கட்டணத்தை விட ஏர் இந்தியா எக்ஸ்பிரஸ் விமானத்தில் அதிக கட்டணம் நிர்ணயம் செய்யப்பட்டுள்ளதால், ஏமாற்றம் ஏற்பட்டுள்ளது. ஏர் ஏஸியா, டைகர், ஸ்ரீலங்கன் விமானங்களில், ஒரு கிலோவுக்கு, 40 ரூபாய் முதல், 42 ரூபாய் வரை கட்டணம் வசூலிக்கப்படுகிறது.""ஏர் இந்தியா எக்ஸ்பிரஸ் விமானத்தில் ஒரு கிலோவுக்கு, 60 ரூபாய் என நிர்ணயம் செய்யப்பட்டுள்ளது. இந்த கட்டணத்தை செலுத்தி ஏற்றுமதி செய்தால் லாபம் கிடைக்காது,'' என, ஏற்றுமதியாளர்கள் புலம்புகின்றனர்.

""இந்த விமானங்கள் தினமும் சிங்கப்பூர், துபாய்க்கு அதிகாலை 1.30 மணிக்கும், 3.20 மணிக்கும் இயக்கப்படுகிறது. இந்த நேரத்தில் காய்கறி, பழம், பூ போன்றவற்றை ஏற்றுமதி செய்தால், அந்த நாடுகளை சேர்ந்த வியாபாரிகளுக்கு குறிப்பிட்ட நேரத்தில் கொண்டு செல்ல முடியாத நிலை ஏற்பட்டுவிடும்.
""உதாரணமாக சிங்கப்பூரில் காலை, 5 மணிக்குள் காய்கறி வர்த்தகம் முடிந்துவிடும். ஏர் ஏஸியா, டைகர் விமானங்களில் கொண்டு சென்றால், சந்தை நேரத்திற்குள் வியாபாரிகளை சென்றடைந்து விடுகிறது.

ஏர் இந்தியா எக்ஸ்பிரஸ் விமானம், சந்தை நேரத்திற்கு தொடர்பு இல்லாமல் செல்வதால் பலனளிக்காது,'' என, வியாபாரி ஒருவர் கூறினார்.
காலை, 5 மணிக்கு மேல் சிங்கப்பூர், மலேசியா, துபாய் விமானநிலையங்கள் பரப்பாக இயங்க துவங்கிவிடும். இதனால் அங்கு கார்கோ கிளியரன்ஸ் பெறுவது சிரமமாகிவிடும். ஏர் இந்தியா எக்ஸ்பிரஸ் விமானத்தில் கார்கோ துவங்கி, 5 நாட்களுக்கு மேல் ஆகியும் ஒருவர் கூட ஏற்றுமதி செய்யவில்லை என்பது குறிப்பிடத்தக்கது.அதனால், ஏர் இந்தியா எக்ஸ்பிரஸ் விமான நிறுவனர் கார்கோ கட்டணத்தை குறைத்தால் மட்டுமே ஏற்றுமதியாளர்கள் ஏற்றுமதி செய்ய முன்வருவார்கள் என்ற நிலை உருவாகியுள்ளது.


Report this post
Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Tue Dec 03, 2013 8:26 pm 
Offline

Joined: Mon Mar 08, 2010 4:55 pm
Posts: 4330
recent tender from tiruchirapalli international airport,

SUPPLY OF 12V, 100AH SMF BATTERIES

http://www.aai.aero/tenders/NIQfor12V100AHBatteries.pdf


Report this post
Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Sun Dec 01, 2013 9:44 am 
Offline

Joined: Mon Mar 08, 2010 4:55 pm
Posts: 4330
tp_admin wrote:
Exporters keep off national carrier due to prohibitive cargo tariff

TRICHY: Cargo export from Trichy airport is in shambles even though Air India Express recently announced it would lift cargo from Trichy on its international flights, particularly to Dubai and Singapore. Meanwhile, exporters are keeping off the national carrier as they find the cargo charges prohibitive.

It was on November 26 that Air India announced its cargo services from Trichy. However, not a single kilo has been booked on its flights until Saturday. Air India Express charges Rs 60 per kilo on Trichy-Singapore sector, the same price it offers on the Mangalore-Singapore route. A source at the Customs told TOI that the same price tag between Singapore and Mangalore, which is on the western coast, has put the exporters off.

Compared to foreign airlines operating from here, Air India Express's cargo tariff is not competitive. AirAsia charges Rs 40 a kilo, while Tiger takes Rs 48. Another reason why exporters prefer AirAsia to other carriers is that it offers three flights to Kuala Lumpur a day. Even Singapore-bound cargo is sent on AirAsia flights to the Malaysian capital.

An Air India spokesman in Trichy admitted that shippers and agents had appealed to the airline to bring down the tariff, and the appeal has been sent to the higher authorities. "I am sure the rates would be rationalized, now that the shippers are wary of sending their cargoes through our airline," he said.

Of the total cargo handled at Trichy, 93% are exports, 4% are human bodies and the rest are negligible imports. Exporters had been asking Air India Express for a long time to lift cargo from Trichy, and demand became strident after Mihin Lanka was grounded from June 1 this year. All consignment bound for Middle Eastern countries went on Sri Lankan and Mihin Lanka. As they were transported through their hub in Colombo, delays were natural. Traders of perishable commodities find the Lankan flights inconvenient.

Exporters bemoan that the authorities were not doing enough to improve cargo movement, though Trichy airport is doing well after the cargo section was redone in November 2011. Among the three tier-II airports - Trichy, Goa, Amritsar - that exported more than 1,000 tonnes in a financial year, Trichy topped the list with exports of 2,929 tonnes. This is an increase of 40% over the previous year's (2011-12) figure of 2,022 tonnes. That exports from Trichy were given a raw deal was best exemplified by the fact that exports came to a standstill on November 22 for want of a Plant Quarantine Officer. After three days of uncertainty, an officer was notified so that exports could be resumed.

Though the Union ministry of finance notified the airport for international courier and cargo movement, the Customs department has not yet accorded the custodianship to the airport authority for want of adequate space. The airport authority offered only a 140-sq m area for courier cargo that was considered inadequate, said a Customs' source.

The absence of Electronic Data Interchange facility too has put the exporters in a dilemma. Hence, exporters book their Kuala Lumpur and Singapore-bound cargo at Chennai customs.

http://timesofindia.indiatimes.com/city ... 665647.cms


Exporters won't prefer AIE in singapore route, since tigerair is providing service in low cost, may be some exporters are exporting in a small quantum to Dubai by AIE, that is reason a small amount is exported to Dubai by AIE. Within 2 or 3 days after the beginning of export how they expect in a full swing??? a minimum of 10 months is required for child birth after the marriage.....sorry for my words...Without analyzing these things how they can put words like exporters keep off.


Report this post
Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Sun Dec 01, 2013 8:29 am 
Offline

Joined: Thu Jan 22, 2009 8:43 pm
Posts: 9099
Exporters keep off national carrier due to prohibitive cargo tariff

TRICHY: Cargo export from Trichy airport is in shambles even though Air India Express recently announced it would lift cargo from Trichy on its international flights, particularly to Dubai and Singapore. Meanwhile, exporters are keeping off the national carrier as they find the cargo charges prohibitive.

It was on November 26 that Air India announced its cargo services from Trichy. However, not a single kilo has been booked on its flights until Saturday. Air India Express charges Rs 60 per kilo on Trichy-Singapore sector, the same price it offers on the Mangalore-Singapore route. A source at the Customs told TOI that the same price tag between Singapore and Mangalore, which is on the western coast, has put the exporters off.

Compared to foreign airlines operating from here, Air India Express's cargo tariff is not competitive. AirAsia charges Rs 40 a kilo, while Tiger takes Rs 48. Another reason why exporters prefer AirAsia to other carriers is that it offers three flights to Kuala Lumpur a day. Even Singapore-bound cargo is sent on AirAsia flights to the Malaysian capital.

An Air India spokesman in Trichy admitted that shippers and agents had appealed to the airline to bring down the tariff, and the appeal has been sent to the higher authorities. "I am sure the rates would be rationalized, now that the shippers are wary of sending their cargoes through our airline," he said.

Of the total cargo handled at Trichy, 93% are exports, 4% are human bodies and the rest are negligible imports. Exporters had been asking Air India Express for a long time to lift cargo from Trichy, and demand became strident after Mihin Lanka was grounded from June 1 this year. All consignment bound for Middle Eastern countries went on Sri Lankan and Mihin Lanka. As they were transported through their hub in Colombo, delays were natural. Traders of perishable commodities find the Lankan flights inconvenient.

Exporters bemoan that the authorities were not doing enough to improve cargo movement, though Trichy airport is doing well after the cargo section was redone in November 2011. Among the three tier-II airports - Trichy, Goa, Amritsar - that exported more than 1,000 tonnes in a financial year, Trichy topped the list with exports of 2,929 tonnes. This is an increase of 40% over the previous year's (2011-12) figure of 2,022 tonnes. That exports from Trichy were given a raw deal was best exemplified by the fact that exports came to a standstill on November 22 for want of a Plant Quarantine Officer. After three days of uncertainty, an officer was notified so that exports could be resumed.

Though the Union ministry of finance notified the airport for international courier and cargo movement, the Customs department has not yet accorded the custodianship to the airport authority for want of adequate space. The airport authority offered only a 140-sq m area for courier cargo that was considered inadequate, said a Customs' source.

The absence of Electronic Data Interchange facility too has put the exporters in a dilemma. Hence, exporters book their Kuala Lumpur and Singapore-bound cargo at Chennai customs.

http://timesofindia.indiatimes.com/city ... 665647.cms


Report this post
Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Thu Nov 28, 2013 4:07 pm 
Offline

Joined: Mon Mar 08, 2010 4:55 pm
Posts: 4330
Image

September-2013 Tiruchirappalli International Airport Pax. traffic report, total no. of pax. increased from 64500 in sep. 2012 to 81500 in sep. 2013, inching towards 1 lac. mark.

courtesy : niranjan
source: AAI


Report this post
Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Wed Nov 27, 2013 6:36 pm 
Offline

Joined: Thu Jan 22, 2009 8:43 pm
Posts: 9099
Air India decides to lift cargo from Trichy

TRICHY: The Air India Express has finally decided to lift cargo from Trichy airport, though in small quantities. The national carrier's Chennai-based general manager (commercial) Ramaiah Radhakrishan who was briefly in Trichy on Tuesday told TOI that the first consignment would be officially lifted in the AXB-611 taking off for Dubai around 1.10 am on Wednesday.

Exporters from the region have been demanding Air India Express to lift cargo for long, and after the grounding of Mihin Lanka from April this year, the cry for cargo became strident. Traders are unhappy over the cancellation of Mihin Lanka because it gave the much-needed gulf connectivity from Colombo. Since most of the exports are perishables, the Sri Lankan is the preferred carrier since it is the only airline that connects to most of the destinations in Europe and the Middle East.

At present Air India Express that operates daily direct flights to Singapore and Dubai could not lift cargos for want of commercial staff. Last month, Pirakalathan, its Trichy manager said that a report was being prepared to be sent to the airline's commercial headquarters in Mumbai seeking permission to appoint at least four commercial staff and make room for a separate complex.

S A Sayeed, the president of Express Courier Operators Association said there was scope to send at least 2.5 tons of cargo a day through Air India Express to Dubai.

http://timesofindia.indiatimes.com/city ... 436965.cms


Report this post
Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Mon Nov 25, 2013 5:42 pm 
Offline

Joined: Thu Jan 22, 2009 8:43 pm
Posts: 9099
Contraband drug seized from passenger at Trichy airport

Trichy: A 25-year-old man was arrested at the Trichy airport on Sunday for possessing 1.75 kg of amphetamine, a psychotropic drug. He had arrived at the airport to take a Kuala Lumpur-bound flight on Sunday morning.

The arrested person has been identified as Umar Farooq. He was caught by the personnel of Central Industrial Security Force after they found the contraband drug while scanning his bags.

Farooq was caught when he was about to board an AirAsia flight to Kuala Lumpur in the morning, airport officials said. The contraband was found after the immigration check was complete.

During questioning Farooq said he received the package from a few people who promised to pay him for taking the bag to Kuala Lumpur. Desperate for money, Farooq agreed to the terms of the smugglers and took the baggage.

The airport security officials said people, mostly from Chennai, are luring people here to take drugs out of the country. The seized contraband is worth about several lakhs in the international market, officials said. The officials are now investigating the source of the drug and the people involved in it.

Amphetamine has huge demand in the overseas market, the officials added.

After several smuggling-related incidents at the airport in recent months, the officials have increased the vigil. Smuggling of gold in particular has risen of late. On Saturday, a person from Kerala was arrested for smuggling gold in pens. He had brought the consignment from Malaysia. Seven months back, party drug ephedrine was seized by the airport authorities here, airport officials said.

http://timesofindia.indiatimes.com/city ... 330162.cms


Report this post
Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2370 posts ]  Go to page Previous  1 ... 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89 ... 237  Next

All times are UTC + 5:30 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Forum