Trichyportal.com

Exclusive Forum on Trichy. Contact Info : trichyportal@gmail.com
It is currently Sun Dec 11, 2016 5:17 pm


All times are UTC + 5:30 hours




Post new topic Reply to topic  [ 159 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Next
Author Message
PostPosted: Fri Oct 14, 2016 1:54 pm 
Offline

Joined: Thu Oct 29, 2015 11:18 am
Posts: 3171
Has thanked: 3 times
Been thanked: 40 times
Image



source: IE


Report this post
Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Mon Sep 26, 2016 3:25 pm 
Offline

Joined: Thu Oct 29, 2015 11:18 am
Posts: 3171
Has thanked: 3 times
Been thanked: 40 times
GOC Central Railway Workshop has been nominated for carrying out special repairs of HHP Diesel Locomotives for entire South India...

Another feather in cap of GOC Shed....




source: http://www.indianrailways.gov.in/railwayboard/uploads/directorate/mec_engg/downloads/Traction/2016/Special%20_Diesl_locomotives.pdf


courtesy: rajeshoe from SRDF


Report this post
Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Sat Jun 18, 2016 2:25 pm 
Offline

Joined: Thu Oct 29, 2015 11:18 am
Posts: 3171
Has thanked: 3 times
Been thanked: 40 times
300 Conventional Bio-Toilets fitted in 110 Coaches that comes for Periodic overhaul (POH) at the Golden Rock Railway Workshop


Image

Image



sources: IE and Dinamani


Report this post
Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Wed Jun 15, 2016 8:43 am 
Offline

Joined: Thu Oct 29, 2015 11:18 am
Posts: 3171
Has thanked: 3 times
Been thanked: 40 times
Made in Trichy----Golden Rock Central Railway Workshop Made/Designed Nilgiri Mountain Railway Engine completes 117 Years of Journey

Image

Quote:
நீலகிரி மலைப்பாதையில் ரெயில் போக்குவரத்து தொடங்கி இன்றுடன் 117 ஆண்டுகள் நிறைவு பெறுகிறது.

திருச்சிக்கு பெருமை சேர்க்கும் வகையில் நீராவி என்ஜின் அருங்காட்சியகத்தில் உள்ளது.


மலை ரெயில்
தமிழகத்தில் புகழ்பெற்ற சுற்றுலா தலமான நீலகிரியில் மலை ரெயில் மிகவும் சிறப்பு வாய்ந்தது. நாடு முழுவதும் இருந்தும், வெளிநாடுகளில் இருந்தும் நீலகிரிக்கு சுற்றுலா வரும் பயணிகள் மலை ரெயிலில் பயணம் செய்து மகிழ்வது உண்டு.

இத்தகைய சிறப்பு வாய்ந்த மலை ரெயில் பாதை ஆங்கிலேயர்கள் காலத்தில் கோவை மாவட்டம் மேட்டுப்பாளையத்தில் இருந்து நீலகிரி மாவட்டம் குன்னூர் வரை மீட்டர் கேஜாக அமைக்கப்பட்டது.

இந்த வழித்தடத்தில் கடந்த 15-6-1899 அன்று முதல் ரெயில் போக்குவரத்து தொடங்கியது.

நீலகிரி மலைப்பாதையில் ரெயில் போக்குவரத்து தொடங்கி இன்றுடன் (15-6-2016) 117 ஆண்டுகள் நிறைவடைகிறது. தொடக்க காலத்தில் மேட்டுப்பாளையம் முதல் குன்னூர் வரை இயக்கப்பட்ட மலை ரெயிலின் நீராவி என்ஜின் தற்போது திருச்சி ரெயில்வே அருங்காட்சியகத்தில் பொதுமக்கள் பார்வைக்காக நிறுத்தி வைக்கப்பட்டுள்ளது.

ஊட்டி வரை நீட்டிப்பு
இந்த நீராவி என்ஜின் சுவிட்சர்லாந்து நாட்டில் தயாரிக்கப்பட்டது. கடந்த 1953-ம் ஆண்டில் இருந்து 2011-ம் ஆண்டு வரை இயக்கப்பட்டது. கடந்த 2005-ம் ஆண்டு பாரம்பரிய ரெயில் என்ஜின் என யுனஸ்கோவினால் அங்கீகரிக்கப்பட்டது. நீலகிரி மலை பாதையில் ரெயில் போக்குவரத்து தொடங்கி 117 ஆண்டுகள் நிறைவடைந்தது குறித்து ரெயில்வே துறையில் பணியாற்றி ஓய்வு பெற்ற அதிகாரி ஒருவர் கூறியதாவது

நீலகிரி மலை ரெயில் பாதை இந்தியாவில் வேறு எங்கும் இல்லாத வகையில் அமைந்துள்ளது. மேட்டுப்பாளையத்தை அடுத்து கல்லாறு என்ற இடத்தில் இருந்து மலைப்பாதை தொடங்குகிறது. நீலகிரி மலைப்பாதையில் ரெயில் போக்குவரத்து தொடங்கி இன்றுடன் 117 ஆண்டுகள் நிறைவடைகிறது. குன்னூரில் இருந்து கடந்த 1908-ம் ஆண்டு ஊட்டி வரை ரெயில் பாதை நீட்டிக்கப்பட்டு இயக்கப்பட்டு வருகிறது.

கல்லாறில் இருந்து ஊட்டி வரை 16 இடங்களில் குகை பாதை உள்ளது.

தண்டவாள பாதை
மலைப்பாதையில் ரெயில்களை இயக்கும் வகையில் தண்டவாள பாதை அமைக்கப்பட்டுள்ளது. தண்டவாளங்களின் நடுப்பகுதியில் பல் சக்கரங்கள் பதியும் வகையில் இரும்பு கம்பிகள் பொருத்தப்பட்டிருப்பது மிகச்சிறப்பம்சமாகும். ரெயில் என்ஜின், பெட்டிகளின் கீழே நடுப்பகுதியிலும் சக்கரங்கள் பொருத்தப்பட்டிருக்கும். மலையின் மேல் ஏறும் போது ரெயில் பின்னோக்கி செல்வதை தடுக்க இந்த தண்டவாள பாதை உள்ளது. பொதுவாக ரெயில் என்ஜின் பெட்டிகளை இழுத்து செல்லும். ஆனால் நீலகிரி மலைப்பாதையில் பெட்டிகளை என்ஜின் தள்ளிக்கொண்டு செல்வது கூடுதல் சிறப்பாகும். தொடக்கத்தில் நிலக்கரியை கொண்டு நீராவி என்ஜின் இயக்கப்பட்டது. புகையை கக்கியபடி மலைப்பாதையில் செல்லும் போது அதன் அழகே தனி. ரெயில் பெட்டியில் இருந்து மலையின் அழகை ரசித்தபடி செல்லலாம்.

திருச்சிக்கு பெருமை
மலை ரெயிலில் நிலக்கரிக்கு பதிலாக தற்போது டீசல் பயன்படுத்தப்படுகிறது. திருச்சி பொன்மலை பணிமனையில் தயாரிக்கப்பட்ட நீராவி என்ஜின்கள் தான் மலை ரெயிலுக்கு பயன்படுத்தப்பட்டு வருகிறது. இதன் மூலம் நீலகிரி மலை ரெயிலுக்கு பயன்படுத்தப்படும் என்ஜின்களால் திருச்சிக்கு பெருமை கிடைத்துள்ளது. மேலும் தொடக்கத்தில் மேட்டுப்பாளையம் முதல் குன்னூர் வரை மலை ரெயில் இயக்கப்பட்ட போது பயன்படுத்தப்பட்ட நீராவி ரெயில் என்ஜின் திருச்சி அருங்காட்சியகத்தில் வைக்கப்பட்டிருப்பது பெருமைக்குரிய விஷயம் தான்.

இவ்வாறு அவர் கூறினார்.




source: http://www.dinathanthiepaper.in/showxml.aspx?id=17163898&code=3872


Report this post
Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Tue May 03, 2016 7:58 am 
Offline

Joined: Thu Oct 29, 2015 11:18 am
Posts: 3171
Has thanked: 3 times
Been thanked: 40 times
Image



source: IE


Report this post
Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Sat Apr 23, 2016 11:13 am 
Offline

Joined: Thu Oct 29, 2015 11:18 am
Posts: 3171
Has thanked: 3 times
Been thanked: 40 times
Golden Rock Central Railway Workshop to design 35 new coaches for Nilgiris mountain Rail

Quote:
The Nilgiri Mountain Railway (NMR) will soon get 35 new coaches, which will replace the old coaches, according to Vashishta Johri, general manager, Southern Railway.

Johri was in Coonoor railway station on an inspection tour. "The present coaches are very old and will have to be replaced soon. Thirty-five coaches have been specially ordered for this purpose," he said.

Since the NMR runs on the meter gauge section, the coaches should be specially designed. They are getting ready at Golden Rock in Trichy, he added.

Recently, an extra coach was added to the mountain train on a trial basis in addition to the existing three coaches plying between Mettupalayam and Ooty. "Passengers' safety is the main concern of the railways. Considering the fragile nature of the NMR terrain, the railways needs to be cautious when adding more coaches," said Johri. They are also thinking about permenantly adding more coaches to the service to cater to tourists.

.


source: http://timesofindia.indiatimes.com/city/coimbatore/Nilgiris-mountain-rail-to-soon-don-a-new-look-with-35-new-coaches/articleshow/51951451.cms


Report this post
Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Fri Apr 22, 2016 9:08 am 
Offline

Joined: Thu Oct 29, 2015 11:18 am
Posts: 3171
Has thanked: 3 times
Been thanked: 40 times
New Coaches to Nilgiri Mountain Train was sent from Golden Rock Central Railway Workshop Yesterday

Quote:
ஊட்டி மலை ரெயில் என்ஜின்கள் திருச்சி பொன்மலை ரெயில்வே பணிமனையில் இருந்து அவ்வப்போது தயார் செய்யப்பட்டு அனுப்பி வைக்கப்படும். இந்தநிலையில் கோடை கால விடுமுறையையொட்டி ஊட்டியில் சுற்றுலா பயணிகளின் வசதிக்காக ஊட்டி மலை ரெயிலில் கூடுதல் பெட்டிகள் இணைக்கப்படுகிறது. இதற்காக திருச்சி ரெயில்வே பணிமனையில் இருந்து புதிதாக வடிவமைக்கப்பட்ட 2 மலைரெயில் பெட்டிகள் நேற்று ரெயில் மூலம் ஊட்டிக்கு அனுப்பி வைக்கப்பட்டன.




source: http://www.dinathanthiepaper.in/showxml.aspx?id=17097572&code=6443


Report this post
Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Thu Apr 07, 2016 10:37 am 
Offline

Joined: Thu Oct 29, 2015 11:18 am
Posts: 3171
Has thanked: 3 times
Been thanked: 40 times
Image



source: DC


Report this post
Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Thu Apr 07, 2016 10:04 am 
Offline

Joined: Thu Oct 29, 2015 11:18 am
Posts: 3171
Has thanked: 3 times
Been thanked: 40 times
252 bio-toilets fitted in passenger coaches

Quote:
Several passenger coaches that came for periodical overhaul (POH) at the Golden Rock Railway Workshop here have been fitted with bio-toilets as a green initiative of the railway administration.

Similarly, many coaches that were attended to at the Broad Gauge Coaching Complex here under the control of Tiruchi Railway Division have been fitted with bio-toilets during the course of the last financial year. The environment-friendly bio-toilets were fitted based on a direction from Railway Board.

Railway sources told The Hindu that 252 bio-toilets were fitted in around 60 passenger coaches in Tiruchi alone in 2015-16 fiscal. As many as 110 of them were installed in passenger coaches when they came for POH at Golden Rock workshop.

The sources said technical personnel of Golden Rock Railway Workshop were deputed to assist Tiruchi Division in fitting bio-toilets in coaches at Broad Gauge Coaching Complex here. The bio-toilets had been fitted in some air-conditioned coaches, says a senior railway official.

Provision of bio-toilets would not only prevent open discharge of human faecal matter on the railway track but also eliminate the ordeal of removing such waste manually.



source: http://www.thehindu.com/news/cities/Tiruchirapalli/252-biotoilets-fitted-in-passenger-coaches/article8443744.ece?ref=tpnews


Report this post
Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Sat Apr 02, 2016 9:06 am 
Offline

Joined: Thu Oct 29, 2015 11:18 am
Posts: 3171
Has thanked: 3 times
Been thanked: 40 times
Demand to set up a Stadium on the lines of Anna Stadium at Golden Rock


Image



source: Dinamani


Report this post
Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 159 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 16  Next

All times are UTC + 5:30 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Forum