Trichyportal.com

Exclusive Forum on Trichy. Contact Info : trichyportal@gmail.com
It is currently Tue Dec 19, 2017 1:43 am


All times are UTC + 5:30 hours




Post new topic Reply to topic  [ 214 posts ]  Go to page Previous  1 ... 18, 19, 20, 21, 22  Next
Author Message
PostPosted: Sun Jun 07, 2015 7:20 am 
Offline

Joined: Mon Mar 08, 2010 4:55 pm
Posts: 4819
Has thanked: 41 times
Been thanked: 114 times
பொன்மலை சாலையில் மரணக்குழி எச்சரிக்கை போர்டு வைத்த மக்கள்

பொன்மலைப்பட்டி சாலையில், ஒரு மாதமாக மூடப்படாத பள்ளம் உள்ள இடத்தில், பொதுமக்கள், "மரணக்குழி அபாயம்' என போர்டு வைத்ததால், அதிகாரிகள் அதிர்ச்சியடைந்தனர். திருச்சி, பொன்மலைபட்டி மெயின் சாலையில், மாநகராட்சி சொந்தமான பிரதான குடிநீர் குழாய் அமைந்துள்ளது. கடந்த மாதம் குழாயில் ஏற்பட்ட விரிசல் காரணமாக, ரோட்டில் மண் அரிப்பு ஏற்பட்டு பள்ளம் உருவானது. குழாயை சரிசெய்த மாநகராட்சி ஊழியர்கள், குழியை மூடிச் சென்றனர். சமீபத்தில் பெய்த மழை காரணமாக, இந்த குழியில் இருந்த மண் அரிக்கப்பட்டு, மீண்டும் பள்ளம் உருவானது. இதனால், இரவு நேரத்தில் இவ்வழியாக டூவீலரில் வருபவர்கள், பள்ளத்தில் விழுந்து விபத்து ஏற்பட்டது. இது குறித்து பொதுமக்கள் தரப்பில், மாநகராட்சி மற்றும் பொதுப்பணித்துறை அதிகாரிகளுக்கு தகவல் தெரிவித்தனர். ஆனால், அவர்கள் கண்டுகொள்ளவில்லை. நேற்று முன்தினம் இரவு, மரணக்குழி அபாயம் என பிளக்ஸ் போர்டை, பள்ளம் உள்ள இடத்தில் பொதுமக்கள் வைத்தனர்.

தகவல் அறிந்து, அங்கு வந்த நெடுஞ்சாலைத்துறையின், திருச்சி சப் டிவிஷன் ஊழியர்கள், அருகில் இருந்த மண்ணை எடுத்து வந்து, பள்ளத்தில் கொட்டி நிரப்பினர். இது குறித்து, நெடுஞ்சாலைத்துறை அலுவலர் ஒருவர் கூறியதாவது, பொன்மலைப்பட்டி மெயின் ரோட்டில், குடிநீர் குழாய் விரிசலால் பள்ளம் ஏற்பட்டது. மாநகராட்சி ஊழியர்கள் சரி செய்ய பள்ளம் தோண்டுவதற்கு எங்களிடம் அனுமதி பெறவில்லை. மேலும், பணிகள் முடிந்ததும், குழியை சரியாக மூடாமல் விட்டதால், பள்ளம் ஏற்பட்டது. தற்போது, தற்காலிகமாக மண் கொட்டி பள்ளத்தை மூடி உள்ளோம். இரண்டு நாட்களுக்கு பின், கான்கிரீட் கலவை கொட்டி, அதன் மேல் தார் கொண்டு பேட்ஜ் ஒர்க் செய்யப்படும்.

source: dinamalar


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+Report this post
Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Sat May 09, 2015 10:57 am 
Offline

Joined: Mon Mar 08, 2010 4:55 pm
Posts: 4819
Has thanked: 41 times
Been thanked: 114 times
List of Tiruchirappalli City Mayors are follows, after it's upgradation to a municipal corporation.

(1) Punithavalli Palaniyandi (1996–2001)
(2) Emily Richard (2001)
(3) Charubala Tondaiman (2001–2009)
(4) S. Sujatha (2009–2011)
(5) A. Jaya (2011–present).

But any developments in these 20 years like Integrated Bus stand, amusement parks, better roads, etc????? Gandhi market area becoming day by day worst, No plantation of trees along the roadsides, no beautification of intersecting road circles, etc, etc.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+Report this post
Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Sun Aug 12, 2012 3:21 pm 
சென்னை: தமிழக முதல்வரின் தனிப் பிரிவுக்கு தனியாக ஒரு இணையதளம் தொடங்கப்பட்டுள்ளது.

இதுதொடர்பாக தமிழக அரசு வெளியிட்டுள்ள செய்திக்குறிப்பு:

ஏழை எளிய மக்களும், சாமானியர்களும் தங்கள் அடிப்படைத் தேவைகளையும் அரசின் நலத் திட்டங்கள் அனைத்தும் உரிய முறையில் அவர்களை சென்றடையும் வகையிலும், தங்கள் குறைகளை தெரிவித்து உரிய நிவாரணம் பெறும் நோக்கத்துடனும், முதலமைச்சரின் தனிப்பிரிவு இயங்கி வருகிறது.

தற்போது முதலமைச்சரின் தனிப்பிரிவில் நாள்தோறும் பொதுமக்களிடமிருந்து நேரடியாகவும், அஞ்சல் வழி, மின்னஞ்சல் மற்றும் இதர ஊடகங்கள் வாயிலாகவும் நாளொன்றுக்கு சுமார் 3000 முதல் 3500 வரை மனுக்கள் பெறப்படுகின்றன.

இம்மனுக்கள் தனிக் குறியீடுகள் மூலம் வகைப்படுத்தப்பட்டு உரிய நடவடிக்கை எடுக்கப்பட்டு வருகிறது. இப்பிரிவில் பெறப்படும் மனுக்கள் மீது விரைந்து எடுக்கப்படும் நடவடிக்கைகளினால் பொது மக்கள் பயனடைந்து வருகின்றனர்.

முதலமைச்சரின் தனிப்பிரிவின் மூலம் பொது மக்களிடமிருந்து பெறப்படும் மனுக்கள் மீது துரித நடவடிக்கை எடுக்கும் நோக்கில் முதலமைச்சரின் தனிப் பிரிவிற்கு http://cmcell.tn.gov.in/ என்ற புதிய வலைதளத்தினை 11.8.2012 அன்று முதல்வர் துவக்கி வைத்தார்.

இவ்வலைதளத்தின் மூலம் பொது மக்களிடமிருந்து பெறப்படும் மனுக்கள் மீதான ஒப்புகைச் சீட்டு உடனுக்குடன் மனுதாரர்களின் மின்னஞ்சல் முகவரிக்கு பதிவு எண்ணுடன் அனுப்பி வைக்கப்படும்.

புதிய வலைத்தளம் மூலம் பெறப்படும் மனுக்கள், அம்மனு தொடர்புடைய அலுவலகத்திற்கு கணினி மூலம் மாற்றப்பட்டு, அதன் விவரம் மனுதாரருக்கு தெரிவிக்கப்படும்.

சம்பந்தப்பட்ட அலுவல கத்திலுள்ள முதலமைச்சர் தனிப்பிரிவின் ஒருங்கிணைப்பு அலுவலரின் பெயர் இந்த வலைத்தளத்தில் குறிப்பிடப்பட்டுள்ளதால் மனுதாரர் அந்த அலுவலரை நேரடியாக தொடர்பு கொள்ள முடியும்.

தற்போது அனைவரிடமும் கைப்பேசி பயன்பாடு அதிகமாக இருப்பதால் முதலமைச்சரின் தனிப்பிரிவில் பெறப்படும் மனுக்களுக்கு குறுந்தகவல் மூலம் மனுதாரர்களுக்கு ஒப்புகை செய்தி அனுப்பும் முறையினை முதல்வர் துவக்கி வைத்தார்கள்.

அஞ்சல் வழியாக அனுப்பப்படும் மனுக்களில் மனுதாரர் தங்களது கைப்பேசி எண்ணை குறிப்பிட்டிருந்தால் முதலமைச்சரின் தனிப்பிரிவினால் வழங்கப்படும் பதிவு எண், தொடர்புடைய அலுவலகம் மற்றும் அலுவலர் ஆகிய விவரங்கள் முதலமைச்சர் தனிப்பிரிவிலிருந்து குறுந்தகவல் மூலம் மனுதாரர்களுக்கு அனுப்பி வைக்கப்படும் என்று தெரிவிக்கப்பட்டுள்ளது.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+Report this post
Top
  
Reply with quote  
PostPosted: Mon Apr 30, 2012 6:20 pm 
Image


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+Report this post
Top
  
Reply with quote  
PostPosted: Mon Apr 23, 2012 9:46 pm 
Image


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+Report this post
Top
  
Reply with quote  
PostPosted: Mon Apr 16, 2012 2:20 pm 
Most of the private buses and some of the public transport corporation buses are not stopping at bus stops in Ariyamangalam to Thiruverumbur stretch. And they drive like as if they are participating in a race and not allowing the passenger to completely on-board and off-board.

Also private buses are being stopped much longer time when there is a long interval between the buses, because of this attitude buses are becoming not suitable for any urgent domestic usage such as catching a train.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+Report this post
Top
  
Reply with quote  
PostPosted: Fri Feb 17, 2012 7:17 am 
Offline

Joined: Mon Dec 26, 2011 7:04 pm
Posts: 1500
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
Trichy drowns in darkness

Image

TRICHY: After quite some time, power cuts are set to shock Trichy again. Of late, power comes and goes without following a definite shutdown schedule. Since Monday, an eight-hour shutdown has been officially declared in Trichy region, and this might be extended for "some more time", says N Balakrishnan, chief engineer (distribution), who looks after seven districts in Trichy region.

As a result, most people here have opted for stone grinders rather than electric mixers as they know the power situation is unlikely to improve in the coming months. As the dates for the two board exams appraches, inverters, hurricane lights and candles are being bought at a premium. Paradoxically, in the age of supercomputers, people are making a beeline for anything that sparks light in the darkness.

Statistics are passe when it comes to the power situation. Balakrishnan told TOI that there was no magic wand to generate power, but if people used energy in a disciplined way, 10 to 20% of the present level of consumption could be saved. "People need to be sensitised on this matter, and individual discipline is key to solve a part of the power shortage if not outage," he said. Asked whether it meant that people should suffer in silence, Balakrishnan laughed.

Without a warning by way of a usual press release, Trichy is now experiencing a power cut for a total of 8.15 hours a day: three hours in the mornings (9 am to noon) and three hours in the evenings (3 pm to 6 pm) and thrice more for a duration of 45 minutes each, no one knows when. The psychological agony parents are going through in the run-up to the school board exams are untold.

Muthamizh Selvan, a superintending engineer with the TNEB said, "The load shedding between 6 pm and 6.45 pm is the most painful. But since it is a policy matter, I cannot throw much light on it, leave alone solving it".

Balakrishnan said the situation had come to such a state because demand had dramatically increased in direct proportion to the shortage experienced in the state since May last year. But the "dramatic increase" could not be gauged in exact numbers as Tamil Nadu followed the integrated grid system throughout the state. In other words, the state produces 194 to 195 million units a day, whereas we require 240 million units a day, said Balakrishnan. What is more, the demand (read increased consumption) would go up sharply in the coming summer season, he cautioned.

But there was a silver lining. The state, that used to get about 2,600 to 2,700 MW from windmills during the peak windy season, now got only 300 MW. But the situation would again improve from, say, April 15, just in the middle of the 10th Board Exams. Furthermore, 500 MW would be available from Vallur from March, (the state share of which would be 375 MW) and another 600 MW from Mettur from March, Balakrishnan said. The state was also getting around 350 MW from the National Grid after Jayalalithaa came to power as against a demand for 1,000 MW.

On the suggestion of giving power holidays to industries followed by full power supply on alternate days, Balakrishnan said it was not possible as the commercial and industrials lines were not segregated in the state. The idea was mooted as early as 2007 as most industries suffered on account of intermittent power cuts, resulting in poor productivity.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+Report this post
Top
 Profile  
Reply with quote  
PostPosted: Sat Jan 21, 2012 9:22 pm 
Dear Sir,

I am living in manaparai taluk, Kannudaiyanpatty Panchayat.
Drinking water didn't come to regularly. 10 Days or 15 Days only comes there.
So Please kindly my needful.

Thanks & Regards
Kannudaiyanpatty Panchayat


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+Report this post
Top
  
Reply with quote  
PostPosted: Mon Dec 05, 2011 6:54 am 
Once a pleasure haunt, now a blot on city landscape

Image
The famous Rockfort teppakulam bears the brunt of pollution owing to indiscriminate dumping of wastes.

The city's famous teppakulam of the Rockfort temple, which drew people in droves to enjoy the pleasure boating service some years back, is fast turning into a cesspool of garbage and foul-smelling water.

The teppakulam of the Rockfort Thayumanaswamy Temple, which comes under the control of the Department of Hindu Religious and Charitable Endowments, presents a picture of neglect much to the consternation of city residents. The pleasure boating service, operated by the Tamil Nadu Tourism Development Corporation on a revenue sharing basis with the temple administration and the Corporation, has long been withdrawn after a scare caused by a crocodile.

Solid wastes, especially plastics, liquor bottles and even bloated carcasses of rodents, float all around the tank, vilifying its sanctity. The very location of the massive tank, in the heart of the city's busy commercial area of NSB Road-Nandhi Kovil Street, is now proving to be a bane as scores of traders and vendors litter the tank indiscriminately.

While locals fault the temple administration for failing for the poor maintenance, many also point fingers at the Tiruchi Corporation to control the roadside vendors, who vie with each other to occupy vantage space around the tank, including the pedestrian pavements along the tank on the NSB Road. While fruit and vegetable sellers occupy the space along the temple parapet wall along the Nandhi Kovil Street, eateries have cropped up on the other side along the Burma Bazaar. Most of these traders and vendors conveniently dump their waste and refuse into the tank, allege some of the locals.

However, a section of the traders refute the allegation, pointing to the wired fence erected atop the parapet wall. “But the fence has failed to serve as deterrent going by the massive litter that floats around the tank. Those taking a closer look are greeted by a strong stench and the buzz of a multitude of mosquitoes,” says Murali, a resident of Rockfort area. Sewage could also be seen flowing into the tank. It is regrettable that the tank is now turning into a breeding ground for mosquitoes, he says.

Some of the service organisations have long been demanding re-introduction of the pleasure boating service in the tank, but to no avail. Apart from being a favourite leisure activity for youth and kids, the tank was better maintained when the service was in operation, they point out.

For most residents of the city, a stroll around the teppakulam used to be an agreeable exercise until some years back. But not any longer, given the congestion and the pollution of the teppakulam, rues Rajalingam, a senior citizen.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+Report this post
Top
  
Reply with quote  
PostPosted: Wed Jul 27, 2011 7:25 am 
Paucity of space puts commuters in a spot

Presence of multi-storeyed two wheeler parking lots at the Tiruchi Railway Junction and the Central bus stand notwithstanding, the ever increasing volumes of vehicles have rendered them grossly insufficient.

Vehicles virtually occupy every inch of these parking lots round-the-clock, causing discomfiture to regular commuters from distant places who use two wheelers to reach the junction and the bus stand.

On some occasions, the parking lot at the central bus stand overflows with vehicles and the gates are closed, much to the shock of the travelling public.

There is an urgent need for the construction of more spacious multi-storeyed parking lots in both these places with immediate effect, feels a cross section of the local residents.

The present multi-storeyed parking lots could occupy only a limited number of two-wheelers.

A majority of the two-wheelers are parked on the open space surrounding these parking lots. Not only are the vehicles exposed to hot sun and rain, their safety and security is also a big question mark.

During the peak hours, the two wheeler owners arriving at Junction and central bus stand in their vehicles find it difficult to find even a little space to park their vehicles. On some occasions, they even miss the train or bus due to the time it takes to park the vehicles.

The parking lot at Central Bus Stand was constructed only recently. The Corporation recently expanded the bus stand by acquiring adequate adjacent land from the Railways.

The Corporation should have thought of constructing yet another multi-storeyed parking lot in the bus stand taking into consideration the demand for holding more vehicles. There is adequate space for this, says S.Ilyas, a college student.

Even now, the Corporation should not delay this move. It should take steps for the construction of yet another parking lot near the bays marked for the parking of buses proceeding to Salem, Karur, he adds.

For any train commuter, Tiruchi railway junction is a full-fledged destination in terms of passenger amenities, comfort and infrastructure facilities.

The Railway Ministry, understanding the importance of the junction, has always been according priority for the creation of additional facilities.

The Railways has taken up a major project of setting up an additional entry at the Tiruchi junction. The project included construction of separate parking lots to accommodate 225 cars, 80 autorickshaws, 850 two-wheelers and 150 bicycles. This will ease the congestion in the two wheeler parking lot, says a senior railway official.

But commuters are of the view that taking into the account the growing traffic scenario, the proposed parking lots, in particular the two-wheeler parking area, will be inadequate.

Thousands of two-wheelers arrive at the Junction and the parking lot to accommodate just 850 two-wheelers will not help to ease the situation, they say.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+Report this post
Top
  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 214 posts ]  Go to page Previous  1 ... 18, 19, 20, 21, 22  Next

All times are UTC + 5:30 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Forum