Trichyportal.com

Exclusive Forum on Trichy. Contact Info : trichyportal@gmail.com
It is currently Tue Oct 17, 2017 1:24 pm


All times are UTC + 5:30 hours




Post new topic Reply to topic  [ 2240 posts ]  Go to page Previous  1 ... 220, 221, 222, 223, 224  Next
Author Message
 Post subject: Re: Train
PostPosted: Sat Mar 27, 2010 7:07 am 
Good news is that since the guague conversion between mayavaram and villupuram got completed, as per the sources within one month Rockfort express will be restrored from Trichy.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+Report this post
Top
  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Train
PostPosted: Mon Mar 01, 2010 2:38 pm 
Offline

Joined: Thu Aug 27, 2009 3:54 pm
Posts: 255
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
I think since Alagiri is in Madurai they are giving so much preference to Madurai although trichy is supposed to be the second capital Shame on Mamta MP Kumar must take osme steps to bring new trains else it will irritate us and in next election he will not win


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+Report this post
Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Train
PostPosted: Fri Feb 26, 2010 12:55 pm 
தொடர்ந்து புறக்கணிக்கப்படும் திருச்சி


திருச்சி,​​ பிப்.​ 25: ​ புதிய ரயில் சேவை பற்றிய அறிவிப்பு வெளியாகும் என எதிர்பார்த்து காத்திருந்த திருச்சி மக்களுக்கு இந்த பட்ஜெட்டிலும் எவ்வித அறிவிப்பும் வெளியாகாததால்,​​ தொடர்ந்து ஏமாற்றமடைந்துள்ளனர்.

​ ​ திருச்சி தொடர்ந்து புறக்கணிக்கப்படுவது குறித்து மக்கள் பிரதிநிதிகள் குரல் எழுப்ப வேண்டும் என்று அவர்கள் கோரிக்கை விடுத்துள்ளனர்.

​ ​ தமிழகத்தின் மத்தியில் உள்ள நகரமான திருச்சியிலிருந்து தென் மாவட்டங்களுக்கும்,​​ தலைநகரான சென்னைக்கும் ரயில்களில் செல்வோரின் எண்ணிக்கை நாளுக்கு நாள் அதிகரித்து வருகிறது.

​ ​ ஆனால்,​​ அதற்கேற்றவாறு ரயில்கள் இயக்கப்படுவதில்லை என்ற புகார் நீண்ட காலமாக இருந்து வருகிறது.​ திருச்சி ஜங்ஷன் ரயில் நிலையத்தில் தினமும் 40,000}க்கும் மேற்பட்டோர் வந்து செல்கின்றனர்.

​ ​ கடந்த 1999 ஆம் ஆண்டு முதல் தொடர்ந்து ரயில்வே இணை அமைச்சர்களாக தமிழர்கள் இருவர் இருந்தும்கூட,​​ இந்தக் கோரிக்கை நிறைவேற்றப்படவில்லை.

​ ​ மக்கள்தொகை அதிகரித்து வரும் நிலையில்,​​ ரயில்களின் எண்ணிக்கை உயர்த்தப்படாததால் சென்னைக்கும்,​​ தென் மாவட்ட ஊர்களுக்கும் செல்லும் ரயில்களில் பல நேரங்களில் இடம் கிடைக்காமல்,​​ நூற்றுக்கணக்கான பயணிகள் நின்று கொண்டே செல்லும் நிலை பல ஆண்டுகளாகத் தொடர்கிறது.

​ ​ தற்போது,​​ திருச்சியிலிருந்து சென்னைக்கு இயக்கப்படும் ஒரே ரயில் பல்லவன் விரைவு ரயில் மட்டுமே.​ இந்த வழியாகச் செல்லும் வைகை எக்ஸ்பிரஸ்,​​ பாண்டியன் எக்ஸ்பிரஸ்,​​ மங்களூர் எக்ஸ்பிரஸ்,​​ குருவாயூர் எக்ஸ்பிரஸ்,​​ கன்னியாகுமரி எக்ஸ்பிரஸ்,​​ நெல்லை எக்ஸ்பிரஸ்,​​ முத்துநகர் எக்ஸ்பிரஸ்,​​ அனந்தபுரி எக்ஸ்பிரஸ் ஆகிய ரயில்கள் தென் மாவட்டங்களிலிருந்து வருவதால்,​​ அவற்றில் இடம் கிடைப்பது திருச்சி பயணிகளுக்கு மிகவும் அரிதாகவே உள்ளது.

​ ​ மேலும்,​​ திருச்சியிலிருந்து சென்னைக்கு இரவில் செல்லும் மலைக்கோட்டை விரைவு ரயிலும் கும்பகோணத்திலிருந்து இயக்கப்படுகிறது.​ இதில்,​​ மொத்தமுள்ள 22 பெட்டிகளில் 11 பெட்டிகள் கும்பகோணம்,​​ தஞ்சை பகுதி மக்களுக்காக ஒதுக்கீடு செய்யப்படுகின்றன.​ இதனால்,​​ இந்த ரயிலும் திருச்சி மக்களுக்கு முழுமையான பயன் அளிக்காததுடன்,​​ ​ இடம் கிடைப்பதும் பெரும் சிரமமாகவே இருக்கிறது.

​ ​ இதன் காரணமாக,​​ நாள்தோறும் ஏராளமான பயணிகள் நின்று கொண்டும்,​​ சிலர் இடம் கிடைக்காத நிலையில் பேருந்திலும் பயணம் செய்து வருகின்றனர்.​ பண்டிகைக் காலங்களில் பயணிகள் மிகுந்த சிரமத்துக்கு ஆளாகின்றனர்.

​ ​ எனவே,​​ திருச்சி}​ சென்னை இடையே கூடுதலாக 2 ரயில்கள் இயக்க வேண்டும் என்ற நீண்ட காலக் கோரிக்கையும் இதுவரை நிறைவேற்றப்படவில்லை.

​ ​ திருச்சி}​ சென்னை இடையே புதிய ரயில் குறித்து கடந்த மூன்றாண்டுகளுக்கு முன்னர் பட்ஜெட்டில் அறிவிக்கப்பட்டிருந்தது.​ இந்த ரயில் தஞ்சாவூர்,​​ கும்பகோணம்,​​ மயிலாடுதுறை வழியாகத்தான் இயக்கப்படும் எனத் தெரிவிக்கப்பட்டது.

​ ​ மயிலாடுதுறை}​ விழுப்புரம் இடையே நடைபெறும் அகல ரயில் பாதை பணி நிறைவடைந்த பின்னரே இயக்கப்படும் என அறிவிக்கப்பட்ட நிலையில்,​​ இந்தப் பணிகளும் நிறைவடையாததால் அதுவும் பகல் கனவாகவே உள்ளது.

​ ​ மேலும்,​​ மயிலாடுதுறை}​ விழுப்புரம் இடையிலான அகல ரயில் பாதைப் பணிகள் நிறைவடைந்த பிறகு,​​ கும்பகோணம்}​ சென்னை இடையே புதிதாக ஒரு ரயில் இயக்கப்படும் என்றும்,​​ அதன் பின்னர்,​​ மலைக்கோட்டை விரைவு ரயிலை மீண்டும் திருச்சியிலிருந்தே சென்னைக்கு இயக்க நடவடிக்கை எடுக்கப்படும் என்றும் அவ்வப்போது அதிகாரிகள் தெரிவித்த போதிலும்,​​ இந்த பட்ஜெட்டில் அதுபற்றி எந்த அறிவிப்பும் வெளியாகவில்லை.​ ​ ​ இதேபோல,​​ சில நாள்கள் மட்டுமே இயக்கப்பட்டு,​​ கடந்த ஓராண்டாக நிறுத்தி வைக்கப்பட்டுள்ள திருச்சி}மதுரை ரயில் மீண்டும் இயக்கப்படும் என எதிர்பார்க்கப்பட்ட பயணிகளுக்கு ஏமாற்றமே மிஞ்சியுள்ளது.

​ ​ மேலும்,​​ திருச்சி}​ திருப்பதி இடையே இயக்கப்பட்டு வந்த ரயில் கடந்த சில ஆண்டுகளுக்கு முன்னர் திடீரென நிறுத்தப்பட்டது.​ ​ ​ இந்த ரயில் மீண்டும் இயக்கப்படுவது தொடர்பாக அறிவிப்பு வெளியாகும் என்ற எதிர்பார்ப்பில் இருந்த திருச்சி மக்களுக்கு வழக்கம்போலவே ஏமாற்றமே மிஞ்சியுள்ளது.

இந்த ரயிலுக்குப் பதில் மதுரை}​ திருப்பதி இடையே மயிலாடுதுறை வழியாக புதிய ரயில் இயக்கப்படும் என்று தற்போது அறிவிக்கப்பட்டுள்ளது.​ திருச்சிக்கு கிடைக்க இருந்த ஒரு வாய்ப்பும் மதுரைக்கே வழங்கப்பட்டுள்ளது.

​ ​ சென்னை}​ மதுரை இடையே வாரம் இரு முறை திருச்சி வழியாக ஒரு ரயில் இயக்கப்படும் என்ற அறிவிப்பு கடந்த பட்ஜெட்டில் அறிவிக்கப்பட்டிருந்த போதிலும்,​​ இதுவரை இயக்கப்படாததால் மக்கள் அதிகம் வேதனையடைந்துள்ளனர்.

​ ​ மேலும்,​​ திருச்சி}​ பெங்களூர் இடையே பகல் நேர ரயில்,​​ திருச்சியிலிருந்து தென் மாவட்டங்களுக்கு கூடுதல் ரயில் போன்ற புதிய ரயில் இயக்கப்படுவது குறித்து இந்த பட்ஜெட்டில் அறிவிப்பு ஏதும் வெளியாகாததால் திருச்சி மற்றும் சுற்றுவட்டாரப் பகுதிகளைச் சேர்ந்த மக்கள் மிகவும் ஏமாற்றமடைந்துள்ளனர்.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+Report this post
Top
  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Train
PostPosted: Fri Feb 26, 2010 10:48 am 
Offline

Joined: Thu Aug 27, 2009 3:54 pm
Posts: 255
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
No trains specially for Trichy ah :cry:


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+Report this post
Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Train
PostPosted: Wed Feb 24, 2010 9:45 pm 
Railway budget which is or may involve to Trichy

* preliminary engineering-cum-traffic survey this year for dedicated freight corridor connecting Delhi, Haryana, Uttar Pradesh, Madhya Pradesh, Maharashtra, Andhra Pradesh, Tamil Nadu (North-South freight corridor) and South-South (Tamil Nadu, Andhra Pradesh, Karnataka and Goa).

* Eight Bharat Teerth trains will connect important tourist places in Tamil Nadu.

* Ms. Banerjee also announced construction of multifunctional complexes at Erode, Nagercoil, Salem, Trichy and Tiruttani.

* On healthcare, outpatient treatment centres will be set up at Katpadi, Karur, Kumbakonam, Rameswaram, Trichy, Tirunelvelli, Villupuram and Virudhunagar and a secondary level general speciality hospital will be built in Trichy, the Minister said.

* Mangalore-Tiruchirapalli Express (Weekly)


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+Report this post
Top
  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Train
PostPosted: Wed Feb 24, 2010 9:35 pm 
Tiruchi industrialists want Rockfort Express restored

The Tiruchi District Tiny and Small Scale Industries’ Association (TIDITSSIA) has welcomed the Union Railway Budget announcements, describing them as progressive and timely to expedite the country’s economic development, and has reminded the Railway Ministry of some of the vital requirements in the Central part of Tamil Nadu.

According to the TIDITSSIA President S. Sridharan, the announcement to arrive at a vision document for the next 10 years was an important move. The decision on private participation in goods transport was a welcome development, and the proposal to transport agricultural produces in refrigerated carriages will help in stabilisation of prices of vegetables, fruits, and other perishable products throughout the country, he said.

Mr. Sridharan thanked the Railway Ministry for refraining from increasing parcel charges or passenger tariff, and for reducing service charges in sleeper coaches and air-conditioned coaches to Rs. 10 and Rs. 20 respectively. Likewise, the idea to set up e-ticket booths in colleges, hospitals, universities and courts will create convenience and enhance patronage. The announcement on public-private partnership for railway projects that time-bound clearance will be provided (within 100 days) will serve as a right impetus for development.

‘Restore Rockfort Express’

However, the absence of an exclusive train between Tiruchi and Chennai was a disappointment. To fulfil the huge demand, the Railways should restore the Rockfort Express to Tiruchi and operate another train on the Chennai-Mayiladuthurai sector, Mr. Sridharan said.

As for the target for 1,000 km of new line every year set by the Railway Ministry, he emphasised that double-lining of the track between Chengalpattu and Nagercoil must be accorded priority in the first phase. Likewise, the Railways must seriously consider laying a new track connecting Tiruchi with Namakkal via Musiri, for economic uplift of rural areas.

An inter-city express from Tiruchi to Chennai or from Madurai to Chennai with a only stoppage in Tiruchi will be well patronised by the business community and professionals. Such a train with luxury features will serve as the right alternative to air travel, said Mr. Sridharan.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+Report this post
Top
  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Train
PostPosted: Wed Jan 20, 2010 11:14 am 
Offline

Joined: Thu Aug 27, 2009 3:54 pm
Posts: 255
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
Good move by our MP Yes we must restore all the trains back to Trichy Bangalore Train,Rockfort express ellathyum kondu varanum Yaarum Trichy varaikkum entha Trainayum extend Pannarathu illa aana Trichy la irukkara ella Train ah yum bekku maadhiri namma extend panna allow pannitu namma kashta padarom this must be stopped and we must restore Thanks to our MP He is doing gr8 work wrt this.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+Report this post
Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Train
PostPosted: Tue Jan 19, 2010 9:38 pm 
Restore Rockfort Express’ original route: Tiruchi MP

The demand for restoring the Rockfort Express to its original route, between Tiruchi and Chennai Egmore, would be favourably considered once the main line becomes operational, Southern Railway General Manager Deepak Krishan has indicated.

Mr. Krishan was responding to a plea from the Tiruchi MP, P. Kumar of the All India Anna Dravida Munnetra Kazhagam, in this regard. Mr. Kumar, who submitted a slew of demands to Mr. Krishan here on Tuesday, appealed to the Southern Railway to restore the Express train — now extended up to Kumbakonam — to Tiruchi with a full complement of bogies at the earliest.

Mr. Krishan was in the city for a sectional inspection between Tiruchi and Erode falling under the Salem Railway Division on Tuesday.

Referring to the reported plan to extend the Pallavan Express up to Pudukottai/Karur, Mr. Kumar instead suggested the introduction of new superfast trains to Chennai from Pudukottai and Karur. With the completion of the electrification of the Tiruchi-Villupuram section, the speed of superfast trains could be increased so as to reduce the travel time further.

Work on the Karur-Salem line should be expedited with allocation of adequate funds as the project would help accelerate the economic development of the region. The Tiruchi-Thanjavur Passenger (Train No.855), the timings of which were changed recently, should be restored to its original schedule in the interest of commuters. Additional coaches should be attached to the Tiruchi-Palakkad Fast Passenger (Train No.888), he demanded.

Referring to passenger amenities, Mr. Kumar appealed to Mr. Krishan to improve the upkeep of passenger coaches as there were complaints of insects inside the bogies despite the regular cleaning done at the yards. Maintenance of toilets also left much to be desired. Many mobile charging points were in broken condition. Wherever possible, old coaches should be replaced with new ones. Construction of the fly-over near the Tiruchi Railway Junction should be expedited, he requested.

Level crossings

The Union Minister of State for Social Justice and Empowerment D. Napoleon, in a representation submitted through his personal assistant, requested the General Manager to take steps to convert the unmanned level crossing at Melavaladi near Lalgudi and build subways across the railway tracks at T. Valavanur and Paramasivapuram, also in Lalgudi union.

Mr. Krishan held a discussion with S. Subramhanyan, Divisional Railway Manager, Tiruchi and other top officials of the division at Tiruchi junction.

Inspection

Later Mr. Krishan accompanied by P.N. Ram, Divisional Railway Manager, Salem, and K.V. Narayanadas, Chief Commercial Manager, Southern Railway, Chennai, and heads of all the departments took up the inspection on the Tiruchi-Erode section, covering all aspects, including safety, bridges, passenger amenities and ticket reservation facilities in stations en route.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+Report this post
Top
  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Train
PostPosted: Mon Nov 30, 2009 10:54 am 
Offline

Joined: Thu Aug 27, 2009 3:54 pm
Posts: 255
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
wow great effort by the association similarly we must provide pressure to introduce new trains to Trichy and get back our extended trains. there are no straight trians all are either extended or pass thru Trichy Shame on Trichy railway staff tyo keep their mouth shut with this regard.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+Report this post
Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: Train
PostPosted: Mon Nov 30, 2009 9:42 am 
It now runs on Sundays too

Image

TIRUCHI: Whenever new trains are introduced or existing trains are extended, the Railway initially operate them on a trial basis. Later, on ascertaining the patronage during the trial period for the new services they make it a permanent feature.

The Tiruchi–Karur passenger trains 879/880 which are operated on all days barring Sundays is now being operated on Sundays of late. As there was a good demand for the passenger train even on Sundays, commuters of both districts besides Karur District Train Travellers’ Welfare Association and other forums made repeated pleas to operate the train on Sundays as well.

Heeding public demand, the divisional railway authorities decided to operate the passenger train on Sundays too. The passenger train has been operating on Sundays as well from last month. The Railways announced that this arrangement will be made a permanent feature after ascertaining the patronage during the trial period of three months that ends in January.

The Karur District Train Travellers’ Welfare Association which played a key role in the introduction of this facility on Sundays too, was quick to create awareness among the travelling public to utilise this service, so that the needed patronage could be proved to the Railways.

The association has displayed banners with the timings of the train and the fare at important points in Tiruchi junction, Tiruchi Fort, Karur railway and Kulithalai Railway stations, besides on the main thoroughfares in Karur town to attract the attention of the public.

The association’s digital banners, while the thanking the Railways for heeding its request, urged the people to use the train service on Sundays too.

“Ever since we launched this campaign, there has been a good response. The train fare from Tiruchi to Karur is only Rs. 12 and we want the people to take advantage of this. We are confident that the Railways will make it a permanent feature once the three months trial period expires in January”, says S. Annadurai, president of the association.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+Report this post
Top
  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 2240 posts ]  Go to page Previous  1 ... 220, 221, 222, 223, 224  Next

All times are UTC + 5:30 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Forum